Používání knih je běžnou součástí stimulace dítěte, proto máme k zapůjčení i širokou škálu dětské literatury.
Pro děti máme k zapůjčení následující tituly:
|
|||
Barevné hračky | |||
Barvy | Leporelo | ||
Básničky, písničky… | |||
Brousek pro tvůj jazýček | |||
Brumla a tvary | |||
Co je jinak | |||
Co se děje na dvoře | Zvuková | ||
Co se děje na ulici | Zvuková | ||
Co umí krtek | Leporelo | ||
Copak to je? Barvy | |||
Copak to je? Hračky | |||
Čti a hraj si s magnetkama – kolečka a motory | Magnetická | ||
Den se zvířátky na statku | |||
Divoká zvířátka | Magnetická | ||
Do postýlky | Leporelo | ||
Domácí zvířata | Zvuková | ||
Farm animal | Leporelo | ||
Haj si s magnety – tvary | Magnetická | ||
Halí belí | |||
Hele co mám | |||
Hello Kitty sportuje | |||
Hledej barvy | |||
Jak se žabák oženil se sloní slečnou | |||
Jak to chodí na dvoře | |||
Jak to chodí na železnici | |||
Kam pojedeš, vláčku? | |||
Kde je zelená | Leporelo | ||
Když jsem já sloužil | Zvuková | ||
Kolo, kolo mlýnský | |||
Kouzelná školička – barvy | |||
Kouzelná školička – tvary | |||
Krtek a doprava | Magnetická | ||
Legendární zvířátka pro kluky a dětvčátka | |||
Má nejmilejší zvířátka na dvoře | |||
Malý slovníček | |||
Mláďátka ze statku | |||
Moje hračky | |||
Moje nejoblíbenější zvířátka k pohlazení | |||
Moje první hračka | |||
Moje první knížka | |||
Moje první leporelo | |||
Moje první magnetická knížka | Magnetická | ||
Moje první obrázková knížka Safari | |||
Moje první slova | |||
Můj svět | |||
Na statku | |||
Narozeniny | Leporelo | ||
Nezbedná říkadla | |||
O koblížkovi | |||
O veliké řepě | Leporelo | ||
Obrázkový slovník | Leporelo | ||
Obrázkový svět – 8 knih | |||
Pejsek na farmě | Grafomotorika | ||
Perníková chaloupka | Leporelo | ||
Petrklíče a petrkliky | |||
Počítání | Rozkládací | ||
Pohádky z hor | |||
Povídání o pejskovi a kočičce | |||
Poznáváme barvy | |||
Poznej, jak dělají zvířátka | Zvuková | ||
První anglická slovíčka | |||
První velká kniha pro nejmenší | |||
Říkejte si pohádky | |||
Skákal pes přes oves | |||
Statek | |||
Školička pro nejmenší | |||
Šmalcova abeceda | |||
Učím se barvy | |||
Učíme se počítat | |||
Učíme se s pandou barvy | |||
Učíme se znakovat s Čiperkou | |||
Utíkej, Káčo, utíkej | |||
Vařila myšička kašičku | |||
Veselá zvířena – Mláďátka | |||
Veselá zvířena – Na statku | |||
Víš jak mluví zvířátka? | Zvuková | ||
Voňavý herbář | |||
Výlet do zoo – moje první obrázková knížka | |||
Za živou vodou | |||
Zvířátka | Rozkládací | ||
Zvířátka |
Pomůcky
Uživatelům služby nabízíme k zapůjčení hračky a pomůcky pro práci s dítětem. Rodič si sám může říci, co by na další konzultaci potřeboval s dítětem trénovat a jaké hračky a pomůcky můžeme přivézt.
Hračky a pomůcky máme rozděleny do několika skupin:
- Hračky na kolečkách
- Manipulační pomůcky
- Vkládačky
- Chrastítka
- Navlékadla
- Stimulace zraku
- Pomůcky zvukové a světelné
- Pomůcky zvukové
- Alternativní a augmentativní komunikace
- Hmatové pomůcky
- Hry, puzzle, pexesa
- Pomůcky na rozvoj pohybu
- Rehabilitační pomůcky
- Stavebnice
- Světelné pomůcky
Ukázku pomůcek naleznete níže v galerii.
Obrázky:
Alternativní a augmentativní komunikace
Hry, puzzle, pexesa
Hmatové pomůcky
Hračky na kolečkách
Manipulační pomůcky
Navlékadla
Pomůcky na rozvoj pohybu
Stavebnice
Světelné pomůcky
Stimulace zraku
Vkládačky
Pomůcky zvukové a světelné
Pomůcky zvukové
Odborná literatura
Rodičům nabízíme zapůjčení knih s různou tématikou. Jak knihy odborné jako je vývoj dítěte a zrakové diagnózy, tak i knihy rada nápadů na hry či beletrii.
Našim rodinám poskytujeme možnost zapůjčení odborné literatury.
Problematika zraku a sluchu | ||
Aby se lépe orientovali | K. Kazdová | |
Albinismus | SPRP | |
Asociace zrakových terapeutů | ||
Barevné vnímání zrakově postižené mládeže | H. Hofmannová | |
Cviky pro oči | W. H. Rosenbauer | |
Česká a slovenská oftalmologie | Časopis č. 1,2,3,4,5,6 | |
Dějiny nejstarší školy pro nevidomé v Čechách | S. Solarová, Z. Šarbach | |
Děti a rodiče | ||
Doma vyrobené hračky pro děti se zrakovým a vícečetným postižením | Š. Čermáková | |
Domácí oční lékař | B. Brožek | |
Dosahování, lezení, chůze… dejme se na cestu! | S. S. Simmons, PhD. S. M., M. Ed | |
Dotýkej se ať pochopíš | L. Nielsen | |
Faktory prostředí a jejich vliv na užití funkčního zraku | J. Dohnalová | |
Fyziologie oka a vidění | Synek S., Skorkovská Š. | |
Hluchoslepota – Lidé s ní a kolem ní | D. Štěrbová a kol. | |
Hluchoslepý mezi náma | Společnost pro hluchoslepé | |
Hry pro těžce zrakově postižené | Vachulovi | |
Hygiena optického záření a osvětlování | P. Vrbík | |
Chraňte svůj zrak | Šárka Pitrová a kol. | |
Jak mluví nevidomé děti | H. Holubová | |
Jak pomoci – dítě se zrakovým postižením ve třídě mateřské školy | A. Ellis, A. Frankenberg | |
Jak pomoci při oslabení nebo ztrátě zraku? | O. Čálek | |
Kamerové televizní lupy | ||
Koncepce řešení zahrad pro nevidomé – BP | ||
Kontaktní čočky | Synek Svatopluk | |
Kortikální poškození zraku u dětí | M. Steendam | |
Lezení, chůze, dosahování | ||
Malé dítě s těžkým poškozením zraku | I. Kudelová, L. Květoňová | |
Možné vlivy zrakového postižení na tělesný vývoj | L. Wytt | |
Nabídka řešení pro lidi s těžkým zrakovým postižením – Multilens | Coloroptik | |
Nápady na zrakovou stimulaci | Š. Čermáková | |
Na ruce si nevidím | O. Schindlerová | |
Nahlédnutí do života bez zraku | ||
Náprava poruch binokulárního vidění | A. Keblová, Lindáková | |
Nauka o zraku | Autrata, Vančurová | |
Ne tak, ale tak | Herman Van Dyck | |
Nebojte se nevidomých | Okamžik | |
Nejčastější typy těžších zrakových vad u dětí předškolního věku, jejich příčiny, možnosti, korekce, léčba | A. Zobanová | |
Osvětlení a slabozrakost | Tyfloservis | |
Optotypy | ||
Perspektivity rehabilitace hluchoslepých | S. Kovalik | |
Pohyb s radostí | SPRP | |
Pojetí výtvarné výchovy u těžce zrakově postižených dětí | ||
Poradím si sám | S. Raynor | |
Práce a vidění | K. Kvapilíková | |
Projevy a formy diskriminace osob se zdravotním postižením | M. Čermák | |
Prosím, pomoz mi! | Tyfloservis | |
Prostorová orientace a samostatný pohyb zrakově postižených | Wiener Pavel | |
Příprava na čtení a psaní Brailla | ||
Přehled chorob zrakového ústrojí | K. Kvapilíková | |
Rehabilitace zrakově postižených a způsoby její realizace | J. Jesenský | |
Rodiče a malé zrakově postižené děti | D. Chenová, C. T. Friedmanová, G. Calvellová | |
Sluchové vnímání | A. Keblová | |
Stimulace zraku a zrakový trénink | Společnost pro ranou péči | |
Stručný přehled učiva – asistent prostorové orientace | J. Hamerníková | |
Světelný panel | Sagitta | |
Šedý zákal | J. Hycl | |
Šilhání a tupozrakost | J. Hyel | |
Tupozrakost a její léčba | Všeobecná zdravotní pojišťovna ČR | |
Tvé dítě neslyší | B. Brožek | |
Tyflologické listy | ||
Tyflografika | P. Prymusová | |
Typy zrakových vad | V. Brennan, FloRyn, Dennis Loli | |
Učíme se dívat | D. Heiner | |
Učíme se společně | M. Lee, L. Max | |
Učení zrakově postižených dětí v raném věku | ||
Ujměte se mě – výchova hluchoslepých | V. Kardinaux | |
Uvedení a instruktáž multimediálního kufříku | Lilly a Gogo | |
Už mi to jde | S. Raynor | |
Veršované znakování – komunikujeme s miminky a batolaty | R. Suchá | |
Výchova dospívající zrakově postižené mládeže k samostatnosti | O. Čálek | |
Vývoj pohybu u nevidomých a kombinovaně postižených dětí | Středisko rané péče, Program „osvěta a vzdělávání“ | |
Vývoj slepeckého tisku v našich zemích | L. Digrin | |
Vývojová škála Leonhardtové pro nevidomé děti | SPRP Praha | |
Základní teze LilliNielsen | Poradna pro rodiče předškolních zrakově postižených dětí | |
Za zeptání nic nedáte aneb jak vidím svět, když nic nevidím | Okamžik | |
Zrak a mozek v nejranějším věku | Psychologie | |
Zraková stimulace u dětí raného věku | D. Kudlová | |
Zraková stimulace | M. Skalická | |
Zraková terapie slabozrakých | D. Moravcová | |
Zrakové vnímání | R. Šikl | |
Zrakově postižené dítě | A. Keblová | |
Zrakově postižené dítě v rodině | J. Smíkal | |
Psychologie | ||
Být sám sebou | J. Dopson | |
Dítě a jeho svět | M. Brtníková | |
Emocionální reakce rodiny | P. Selcado | |
Emoční inteligence v praxi | T. Bradbarry | |
Jak naučit děti pravidlům | A. Kast-Zahn | |
Jak společně s dětmi zvládat výchovné krize | A. Kast-Zahn | |
Jak rodiče přijímají postižené dítě | dobromysl | |
Jak přežít, když si nevěřím | G. Kaufman | |
Když dítě zemře | N. Kohnerová, A. Henleyová | |
Krizová intervence, přístupy ke klientům | ||
Krizová situace v rodině | B. Colorosová | |
Lidský vztah jako součást profese | K. Kopřiva | |
Metodika podpůrných skupin pro děti vyrůstající u příbuzných, v pěstounské péči či adopci | M. Semerádová | |
Náročné mateřství | M. Vágnerová | |
Nedirektivní psychoterapie hrou | V. Rezková | |
O dětech a smrti | E. Kübler-Rossová | |
O smrti a umírání | E. Kübler-Rossová | |
Otázky a odpovědi o smrti a umírání | E. Kübler-Rossová | |
Partnerské vzathy aneb Návod na přežití | Š. Kubelková a kol. | |
Patopsychologie I. | M. Vágnerová | |
Podpora rodiny | O. Matoušek | |
Poradenství pro pozůstalé | N. Špaténková | |
Posílení rodiny – příručka krátké terapie | I. K. Berg | |
Pevné objetí – cesta k vnitřní svobodě | J. Prekopová | |
Proč jsou šťastné páry šťastné | Ch. Thiel | |
Příručka psychopeda | SPMP | |
Psychický vývoj dítěte a jeho variabilita | M. Vágnerová | |
Psychologie novorozence | V. Pouthas | |
Rodiče určují hranice | Jan-UweRogge | |
Sám sobě psychologem | T. Novák | |
Socioemoční vývoj od narození do tří let věku | ||
Sourozenecké konstelace | K. Leman | |
Sourozenecké vztahy | T. Novák | |
Sourozenci bez rivality | A. Faber, E. Mazlish | |
Syndrom vyhoření a jak jej zvládnout | T. a J. Tošnerovi | |
Syndrom vyhoření a jak jej zvládnout | Ch. Stock | |
Umění pomáhat | I. Úlehla | |
Vývojová psychologie | ||
Vývojová psychologie | J., M. Langmeir, D. Krejčířová | |
Z dětských mudrosloví | M. Strašíková | |
Zármutek nad smrtí blízké osoby I. | dobromysl | |
Znalost dětí o svém těle a nemocích | Ch. Eiser | |
Výchova a vzdělávání | ||
7 prvních let života rozhoduje | J. Brierley | |
ABECEDA | M. Holas | |
Akceptace vady jako produkt | O. Čálek | |
Bojujeme s dětmi při jídle? | D. Haslam | |
Co, kdy a jak ve výchově dětí | Z. Matějček | |
Co nevíte o dvojčatech | Vítková, Rulíková | |
Dítě s mentálním postižením ve škole | P. Bendová | |
Dítě s mentálním postižením a podpora jeho vývoje | B. Bazalová | |
Dítě se speciálními potřebami | S. Kerrová | |
Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole | Müller a kol. | |
Dítě se zdravotním postižením | MPSV | |
Do pátku bude vaše dítě jiné | K. Leman | |
Chování dítěte raného věku a rodičovská péče | J. Dittrichová, M. Papoušek | |
Integrované vzdělávání dětí se zrakovým postižením | A. Keblová | |
Jak být dobrým rodičem | J. Prekop | |
Jak číst rychleji a lépe | W. Zielke | |
Jak lépe využít strávený čas s dětmi | P. Warner | |
Jak mluvit, aby nás děti poslouchali, jak naslouchat, aby nám děti důvěřovali | A. Faber, E. Mazlish | |
Jak naučit dvojčata spát | M. Weissbluth | |
Jak ochránit své dítě | M. Elliottová | |
Jak pečovat o Vaše postižené dítě | G. Doman | |
Když dítě nechce spát | J. Prekopová | |
Krátkodobé pobyty:Doležitéposlanieinternátnych škol | J. Johnson a kol. | |
Malé děti potřebují rituály | P. Kunze, C. Salamander | |
Malý tyran | J. Prekopová | |
Máme dítě s handicapem | I. Fitznerová | |
Mateřská centra | ||
Mentální postižení | M. Valenta a kol. | |
Mentální retardace | I. Švarcová | |
Metodika posuzování speciálně vzdělávacích potřeb u dětí a žáků se vzácnými onemocněními | Kolektiv autorů | |
Narodilo se předčasně | M. Dokoupilová | |
Narodilo se s problémy a co bude dál? | Sobotková a kol. | |
Naše dítě – rozvoj osobnosti | D. Einonová | |
Naše dítě špatně spí | M. Velemínský | |
Náměty pro vzdělávání žáků s těžkým mentálním postižením | M. Teplá | |
Nenuťte mě na nočník | M. Velemínský | |
Nevlastní rodiče a nevlastní děti | Z. Matějček | |
Od školky po pubertu | Dr. Christopher Green | |
Ostrov rodiny | Z. Rieger, H. Vyhnálková | |
Otázky | Nadační fond maličkých | |
Ovlyvňujú mýty o školách prenevidiacichžiakovnegatívnerozhodovania o umiestnenítýchtožiakov? | M. J. Bina | |
Pečujeme o nervově nemocné dítě | M. Lehovský | |
Péče o mentálně retardované v centru „De Hartenberg“ v Nizozemí | L. Varvařovská | |
Pohodoví rodiče – pohodové děti | I. Jungwirthová | |
Pohybový vývoj a vávoj hmatu | ||
Problémové děti v mateřské škole | A. Sagi | |
Problémy s očkováním | R. Neustaedter | |
Proč jsou Šťastné děti šťastné | S. Biddulph | |
Program prerodičov malých detí | D. P. Smith | |
Prvních 365 dní v životě dítěte | T. Hellbrugge a kol. | |
Příběhy pomáhají s problémy | B. Badegruber, F. Pirkl | |
Raný vývoj dítěte a možnosti rané intervence | M. Pilařová, T. Hradilková | |
Respektovat a být respektován | P. Kopřiva | |
Rodiče určují hranice | Jan-UweRogge | |
Rodičům na nejhezčí cestu | Z. Matějček | |
Rodičům nedonošeného miminka | Institut bazální stimulace | |
Rodičovství chce odvahu | J. Dopson | |
Rodina a postižené dítě | M. Hladílek | |
Rozvíjej se, děťátko… | E. Kiedroňová | |
Sedm největších rodičovských omylů | J. Friel | |
Speciální pedagog v mateřské škole | K. Pešková | |
Školská integrace dětí s postižením | J. Michalík | |
Tajemství výchovy šťastných dětí | S. Biddulph | |
The New contentedlittle baby book | G. Ford | |
Teoretická koncepce a výchovné strategie | J. Downing | |
Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením | J. Jankovský | |
Učíme děti ptát se a přemýšlet | E. Zoller | |
Učte své dítě | Miriam Stoppardová | |
Udržet rodiny pohromadě | Hourová, Králíčková, Uher | |
Velká kniha o matce a dítěti | E. Fenwicková | |
Vy a vaše dítě | B. Spock | |
Vychováváme děti a rosteme s nimi – čte Jaroslav Dušek | N. Aldortová | |
Vývoj miminka před narozením – Od embrya k porodu | ||
Život s dvojčaty | MPSV | |
Autismus | ||
300 her pro děti s autismem | S. Griffin | |
Autismus – zdravotní a výchovné aspekty | Ch. Gillberg, T. Peeters | |
Autistické chování | E. Schopler | |
Divoké zvíře – První pomoc při zvládání hněvu u dětí s Asprergerovým syndromem | K.I.Al-Ghani | |
Dětský autismus | M. Hrdlička, V. Komárek | |
Edukačně – hodnotící profil dítěte s poruchou autistického spektra | V. Čadilová, Z. Žampachová | |
Hry a zábavné činnosti pro děti s autismem | J. Muoor | |
Mami, je to člověk nebo zvíře? | Hilde de Clerq | |
Můj život s autismem | Jan Schovanec | |
Poruchy autistického spektra | K. Thorová | |
Povím vám o Aspergerově syndromu | J. Welton | |
Průvodce rodičů dětí autistického spektra – jak začít a proč | R. Straussová, M. Knotková | |
Rozvíjení sociálních dovedností lidís poruchami autistického spektra | ||
Struktura a strukturované úkoly pro děti s autismem | L. Hladká, A. Pavlištíková | |
Strategie a metody výuky dětí s autismem a dalšími vývojovými poruchami | E. Schopler | |
Výchova dítěte s Aspergerovým syndromem – 200 nápadů, rad a strategií | B. Boyd | |
Výchova a vzdělávání autistických dětí | M. Vocilka | |
Výchova dětí s autismem | S. Richman | |
Hry | ||
100 her k rozvoji tvořivosti | E. Pausewangová | |
130 didaktických her pro děti 3 let – 8 let | E. Pausewangová | |
150 her k utváření osobnosti | E. Pausewangová | |
160 her a cvičení pro první 3 roky života dítěte | P. Warner | |
260 cvičení pro děti raného věku | W. Strassmeier | |
300 her pro děti s autismem | S. Griffin, D. Sandler | |
333 nápadů pro život s batoletem | P. Warner | |
Cvičení a hry pro děti se sluchovým postižením | J. Roudková | |
Cvičení pro rozvoj psychomotoriky | M. Szabová | |
Cvičení pro rozvoj řeči | Ch. Lynch | |
Hra a její využití v předškolním vzdělávání | E. Suchánková | |
Hračky a masky z papíru | Smolíkovi | |
Hrajeme si s malými dětmi | Platzovi | |
Hrajeme si s padákem | E. Hurdová | |
Hry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením | S. Newman | |
Hry pomáhají s problémy | Z. Šimonovský, V. Mertin | |
Hry pro maminky s dětmi | ||
Hry pro rozvoj dětského mozku | P. Shiller | |
Hry s hudbou a techniky muzikoterapie | Z. Šimanovský | |
Lidové písničky a hry s nimi | Z. Šimanovská, A. Tichá | |
Rosteme hrou – Vývoj a podpora hry u dětí se zrak. postižením | Moleman | |
Rozvíjíme sebedůvěru dětí | A. Roseová | |
Šimon půjde do školy | ||
Šimon , Toník a jeho kamarádi ve školce | ||
Učíme se hrou – veselé hádanky | ||
Učíme se hrou – veselé hádanky pro nejmenší | ||
Veselé hry s malými dětmi | J. Hanšpachová | |
Zpíváme a hrajeme si s nejmenšími | A. Tichá, M. Raková | |
Terapie | ||
Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči | K. Friedlová | |
Cvičení s miminkem | B. Zukunft-Huber | |
Cvičíme jögu | A. Van Lysebeth | |
Dítě ve Vojtově terapii – přírůčka pro praxi | H. Orth | |
Ergoterapie u dětí s DMO | ||
Ergoterapie u dětí s DMO | ||
Hipoterapie a canisterapie | ||
Informační bulletin – Hafík | Hafík | |
Jak se rodí vodníci | E. Kiedroňová | |
Jóga očima lékařů | J. Votava | |
Kapitoly z muzikoterapie | M. Farková | |
Letní integrační canisterapeutické tábory | ZSF JU | |
Masáže kojenců | A. D. Auckettová | |
Míčková automasáž | J. Kopkánová | |
Orofaciální regulační terapie | R. C. Moráles | |
Relaxace, masáže | ||
Systematická terapie aporadenství | A. Schlippe, J. Schweitzer | |
Unie fizioterapeutů ČR | ||
Vojtův princip | V. Vojta, A. Peters | |
Zápis z přednášky Jean Eisler o muzikoterapii | J. Eisler | |
Medicína | ||
100 jendoduchých věcí, které můžete udělat proti Alzheimerově chorobě | J. Carperová | |
Anantomie | Karlova Univerzita | |
Anatomie a embryologie oka | K. Kvapilíková | |
Atlas klinických syndromů | V. Kunze | |
Burnout syndrom jako mezioborový jev | Ptáček, Raboch a kol. | |
Dětská mozková obrna | J. Kraus | |
Dětská oftamolougia | A. Gerinec | |
Diagnostika a léčba očních chorob v praxi | Triton | |
Diagnóza Alzheimer | S. Zachariasová | |
Elektroencefalografie a psychofyziologie | J. Faber | |
Etika a komunikace v medicíně | Ptáček, Bartůněk a kol. | |
Farmakorezistentní epilepsie | M. Brázdil | |
Glaukolomi u detí | A. Gerinec | |
Chironetika | ||
Klinická neurooftalmologie | J. Otradovec | |
Kompendium očního lékařství | H. Kraus | |
Komunikace ve zdravotnické péči | L. Janáčková, P. Veiss | |
Lékařský slovník anglicko-český | H. Topilová | |
Mentální retardace | 74b | I. Švarcová |
Mozkové hybné poruchy v kojeneckém věku | V. Vojta | |
Neurooftamologie – minimum pro praxi | N. Jirásková | |
Očnélékárstvo | Z. Oláh | |
Oční lékařství | T. Rozsýval | |
Poruchy vývoje jednotlivých orgánových systémů | ||
Praktický slovník medicíny | M. Vokurka, J. Hugo | |
Přístrojová optika | M. Rutrle | |
Rettův syndrom | Rett-Co,munity | |
Svět dětské mozkové obrny | M. Kudláček | |
Tajemství mozku | B. Ždichynec | |
Velký lékařský slovník | H. Vokurka | |
Vývojová neurologie pro speciální pedagogy | R. Šlapal | |
ADHD | ||
Dítě s ADHD a ADD doma i ve škole | CH. R. Carter | |
Jak přežít s hyperaktivitou a poruchami pozornosti | J. F. Taylor | |
Nešikovné dítě | A. Kirbyová | |
Povím vám o ADHD | S. YARNEY | |
Sociálně-právní oblast | ||
Český Corel Draw 9 | M. Čulík | |
Etika a lidská práva v sociální práci | O. Fischer | |
Charitativní péče – dějiny a současnost | M. Chadima | |
Jak na počítač – outlook | J. Černý | |
Jak na počítač – windows 2 | J. Černý | |
Kritéria kvality plánování sociálních služeb | MPSV | |
Legislativa pro zdravotně postižené a jejich integrace do společnosti | SZdP | |
Lidská práva v každodenním životě lidí s mentálním postižením | J. Sobek | |
Manuál pro tvorbu a zavádění standardů kvality poskytovaných sociálních služeb | P. Čámský | |
Metodický manuál pro NNO, které zajímá problematika sociáln-právní ochrany dětí | V. Bechyňová a kol. | |
Metodika podpory sociálních dovedností | SPMP | |
Mezinárodní úmluva o právech lidí s postižením | Společnost pro podporu lidí s MR | |
Moderní nezisková organizace | M. Hroncová | |
Národní plán vytváření rovných příležitostí rpo osoby se zdravotním postižením na období 2010-2014 | Vládní výbor | |
Nápadník – sborník informací a rad pro vozíčkáře | Liga vozíčkářů | |
Novináři nejsou zlí | m. Šálek, T. Feřtek | |
Pečovatelská služba a individuální plánování – praktický průvodce | M. Hauke | |
Poradenství pro uživatele sociálních služeb | MPSV | |
Poskytnutí cestovních náhrad zaměstnanci zaměstnavatele | ||
Posudková služba sociálního zabezpečení | R. Langer | |
Praktická supervize | 218, 235 | z. Havrdová a kol |
Pravidla českého pravopisu | Fin Publishing | |
Právní a politické dokumenty pro potřebu obhajoby rané péče | SPRP | |
Průvodce finanční gramotností pro osoby se zdravotním postižením | Národní rada | |
Přehled základních sociálněprávních informací pro nevidomé a slabozraké občany | SONS | |
Sociálně právní minimum pro osoby se zdravotním postižením | J. Hutař | |
Sociální dávky | MPSV | |
Sociální služby – srovnání ČR a EU | L. Průša | |
Společné memorandum o sociálním začleňování | MPSV | |
Školská legislativa | J. Michalík | |
Standardní pravidla pro vyrovnání příležitostí pro osoby se zdav. pos. | Sdružení zdravotně postižených | |
ÚZ – nová pravidla silničního provozu 2006 | ||
ÚZ – sociální zabezpečení 2009 | MPSV | |
ÚZ – školství | MPSV | |
Zákon o silničním provozu | ||
Zákon o sociálních službách | MPSV | |
Zavádění standardů kvality sociálních služeb do praxe | MPSV | |
Zdravotní a sociální aspekty v péči o dítě se speciálními potřebami v raném věku | SRP Pardubice | |
Komunikace a logopedie | ||
Alternativní komunikace, cesta ke vzdělání těžce zdr. Postižených | L. Kubová | |
Hrajeme si mámo, táto | Tyflopedická poradna | |
Jak mluví nevidomé děti | H. Holubová | |
Jak mluvit s dětmi od narození do tří let | K. Horňáková a kol | |
Jak se domluvit s kojencem a batoletem | T. Vasilovčík Šustová | |
Logopedie | ||
Logopedická prevence | D. Kutálková | |
Logopedické říkanky k utváření správné výslovnosti hlásek | M. Krejbich | |
Metody alternativní a augmentativní komunikace | J. Šarounová a kol. | |
Metodická příručka pro logopedické púreventisty v MŠ | ESF | |
Mluv se mnou.. Mám ti co říct | J. Salomé | |
Moje první znaky | česká unie neslyšících | |
Neverbální komunikace dětí | G. Doherty-Sneddon | |
Od prvního hlasu k prvním slovům | MŠMT | |
Prenatální komunikace | G. Teusen | |
Prvky z orofaciální stimulace | D. Schonová | |
Rozprávajmojimi rukami | ||
Rozvoj nesymbolické komunikace | J. Downing | |
Říkáme si s dětmi | F. Synek | |
Říkanky pro rozvoj řeči | J. Tučková | |
Sborník znaků | V papírových deskách | |
Speciálně pedagogické vyšetření pro zhodnocení impresivní řeči… | K. Hemzáčková | |
Učíme se znakovou řeč | Semptima | |
Vybrané kapitoly z klinické logopedie | E. Škodová | |
Základy konverzace ve znakované češtině | GONG | |
Beletrie | ||
Adřamal | Berkat | |
Antropoložka na Marsu | O. Sacks | |
Celebritami proti své vůli | M. Velemínský | |
Co vlastně ti nevidomí dělají? | J. Mojžíšek a kol | |
Dej mi ruku, ať mohu mluvit | A. Vexiau | |
Hovory s rodiči – o výchově nevidomého dítěte | J. Smýkal | |
Hvězda | JálaCimlman | |
Jak se žije dětem s postižením po deseti letech | H. Chvátalová | |
Jana – nomenologický obraz | R. Altman | |
Kam jedeme, tati? | J. Fournier | |
Konec prokrastinace | P. Ludwig | |
Mámin seznam | St John green | |
Maminko, nezpívej | J. Makovcová | |
Milý Gabrieli | H. W. Freihow | |
Muž, který si spletl manželku s kloboukem | O. Sacks | |
Naia se smí narodit | M. Zuckoff | |
Nemocnice pro panenky | A. M. Sharp | |
Nevídáno | M. Michálek | |
Nevidomí známí, neznámí | R. Krchňák | |
Nikdo nikde – nevšední životopis dívky s autismem | D. Williams | |
Pohřbený zaživa | R. Marsh, J. Hudson | |
Porodní příběhy – rodíme se jednou | Aperio a kol. | |
Poznej svého anděla | B. Klein | |
Pozorovatelka | P. Braunová, L. Payerová | |
Saša a Markéta | JČU | |
S kloboukem na nepřítele | J. Kalabisová | |
Slepičí polévka pro duši – myslete pozitivně | J. Canfield a spol. | |
Slepičí polévka pro osamělého rodiče | J. Canfield a spol. | |
S rukama nauších | J. Makovcová | |
Sama bych se v nebi bála – příběh dítěte s Asp. Syndromem v náhradní rodině | L. Janáková | |
Terezka aneb život s DMO | P. Zoubková | |
Zachránit Jeffreyho | R. Galli | |
Život bez hranic | Nick Vujicic | |
Raná péče | ||
Kazuistika | ||
Kurz poradce rané péče 2000 | SPRP | |
Metodika integrace v rané péči | SPRP | |
Principy služeb rané péče | SPRP | |
Překlad článků z ruského časopisu o rané péče | ||
Raná péče – pojmy, teoretická východiska, klient, služby. Cíle, zásady | SPRP | |
Raná péče – analýza situace v Evropě | EU | |
Raná péče u dětí se zdravotním postižením | R. Volejník | |
Raná péče pro rodiny s dětmi se zrakovým a kombinovaným postižením | SRP Praha | |
Sebrané materiály o rané péči v 10 zemích EU | SPRP | |
Seminář SPRP 2007 | SPRP | |
Seminář SPRP 2008 | SPRP | |
Seznam k programům a legoslativě rané intervence | ||
Společnost pro ranou péči – výroční zpráva 2011 | SPRP | |
Standardy rané péče | SPRP | |
Stanovisko k řešení problematiky rané intervence v ČR | Vláda | |
Diplomové práce | ||
Ergoterapie u dětí s kombinovanými vadami | E. Kohlenebrgová | |
Informovanost dětských lékařů a sociálních pracovníků o službách rané péče | D. Plášilová | |
Neexpertní přístup v praxi Středisek rané péče v ČR | M. Jabůrková | |
Raná péče o děti s postižením očí | D. Ševčíková | |
Současný stav rané péče v ČR | A. Habešová | |
Spokojenost klientů rané péče v ČR dnes a v minulosti | J. Pacalová | |
Úroveň informovanosti o sociální službě rané péče | M. Bendová | |
Dětská mozková obrna | ||
Děti s KP, DMO, Autismem | L. Nielsen | |
DMO v návaznosti na dlouhodobý případ | K. Novotná | |
DMO – základní informace | B. Živný | |
Domácí vedení malého dítěte postiženého mozkovou obrnou | D. Hellebrandová | |
Léčené DMO | ||
Na pomoc rodičům dětí s DMO | J. Warner | |
Rozvíjení hybnosti a řeči dětí s DMO | F. Kábele | |
Integrace a inkluze | ||
Co byste měli vědět o integraci a nevíte, koho se zeptat | o.s. Rytmus | |
Hodnocení v inkluzivních podmínkách | EU | |
Inklusivní vzdělávání a praxe ve třídách druhého stupně základních škol | EU | |
Integrace – hezká (i těžká) práce | K. Kochová | |
Jsme inkluzivní – časopis CPIV | ||
Máte ve třídě zrakově postižené dítě? | A. L. Corn; | |
První zkušenosti z integrace postižených dětí do běžných MŠ | A. Luhanová | |
Vytváření Kruhů přátel – o vzájemné podpoře vrstevníků a inkluzi | Rytmus | |
Krátké články | ||
Mezi depresí a euforií – jak se žije lidem s handicapem | ||
Petice ministrovi školství proti dikriminaci dětí s postižením v přístupu ke vzdělání | ||
Taktilní defenzivita | ||
Týmy v rané péči |