Na podpoře psychomotorického vývoje dítěte v rané péči pracujeme třemi základními způsoby: 1. maximálním zaměřením na rozvoj jednoho konkrétního smyslu (např. zraku), 2. cílenou podporou tzv. kompenzačních smyslů (sluch, hmat, čich apod.), které jsou v pořádku nebo jen málo dotčené a mohou sloužit ve větší míře k poznávání světa, a nebo 3. multisenzorickým přístupem, kdy současné využití více podnětů různého charakteru pro stimulaci dítěte umožní zapojení postiženého smyslu skrze smysly ostatní a pomůže dítěti zažít vjem v plnosti a takové intenzitě, která vede následně k motivaci dítěte „zážitek opakovat“ a nastartuje proces učení a zrakového tréninku.
Příkladem je využití balančního polohovacího kuželu pro vnímání rovnováhy, spolu se světelnými vlákny s intervalovým nastavením změny barvy s cílem dosáhnout kvalitního zrakového kontaktu dítěte s obličejem dospělé osoby (pro rodiče je oční kontakt s dítětem opět základním předpokladem upevnění vazby a potvrzení reakční odpovědi ze strany dítěte). Během konzultace v rodině a s pomocí vytvořeného domácího snoozellenu se podařilo nastavit u Dominička výbornou spolupráci a pro maminku zážitek fungování domácí podpory dítěte a jeho vedení ze strany rodiny.