Program Společnosti pro ranou péči, pobočka pro rodinu Olomouc v roce 2023

 Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi

Poslání:

Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi je podpůrnou organizací pro zletilé osoby, které pečují o dítě s ohroženým příznivým vývojem v důsledku dlouhodobě nejisté sociální situace rodiny nebo dysfunkční rodiny. Prostřednictvím sociálně aktivizační služby pomáháme stabilizovat situaci rodiny a získat potřebné rodičovské kompetence.

Cíle:

  1. Rodiny mají zajištěnou komplexní podporu ze strany služby SAS. SAS aktivně spolupracuje s OSPOD a dalšími organizacemi a institucemi.
  2. Poradkyně SAS jsou aktivní v iniciování případových konferencí ve prospěch klientských rodin.
  3. Služba SAS umí reagovat na aktuální krize (zdražování energií, inflace, pokles příjmů v rodinách, práce s uprchlíky z UA).
  4. Služba SAS má zajištěny zdroje v rámci materiální a potravinové pomoci pro rodiny – zapojení do potravinové sbírky 2023, spolupracuje s potravinovou bankou, oslovuje také sponzory a dárce.
  5. Depistáž v rámci ORP s cílem zvýšení informovanosti o dostupnosti služby SAS.

Působnost:
Služba je poskytována na území Olomouckého kraje v rámci těchto ORP: Olomouc, Prostějov, Konice, Přerov, Hranice na Moravě, Lipník nad Bečvou, Litovel, Mohelnice, Šternberk, Uničov.

Cílová skupina:

Cílovou skupinou jsou rodiny s dítětem/dětmi, které splňují podmínku ohrožení vývoje dítěte/dospívajícího v důsledku dopadu dlouhodobé krizové sociální situace v rodině, kterou rodina svépomocí nedokáže překonat a existuje ohrožení vývoje dítěte či dospívajícího.

 Kapacita:  30 rodin
Počet sociálních pracovníků: 2

 Terénní forma:

  • Konzultace s klíčovým poradcem dle domluvy (1 konzultace v rozsahu max 1,5 hodiny), konzultace v domácím prostředí/komunitě.
  • Konzultace poradce v rodině s dalším odborníkem dle potřeb rodiny.
  • Konzultace v zařízení dle potřeby.
  • Doprovod k odborníkům, na úřady.

Ambulantní programy pro zájemce/uživatele:

  • Akce pro rodiče.
  • Ambulantní den pro SAS: pondělí 8-12 hod.
  • Konzultace na pobočce dle domluvy.

 Další aktivity pracoviště:

Depistáž:

  • Spolupráce s dalšími institucemi z oblasti péče o dítě např. logopedi apod.
  • Spolupráce se sociálními odbory a OSPODY jednotlivých obcí.
  • Spolupráce se školami, SPC, PPP.
  • Účast na komunitním plánování.

Vzdělávání pracovníků:

  • Individuální vzdělávání a supervize.
  • Odborné regionální porady.
  • Kurzy a školení.
  • Účast na odborných konferencích.

 Informování veřejnosti:

  • Prezentace prostřednictvím zážitkových seminářů.
  • Prezentace na akcích pro veřejnost.

 Akce pro veřejnost:

  • Osvěta, propagace v Olomouckém kraji.
  • Semináře pro studenty spolupracujících škol.
  • PR akce pracoviště.

 Pracovní doba:

  • Terénní pracovníci: pružná pracovní doba 40h/týdně, všední dny mezi 7-19 hod.
  • Administrativní pracovníci, ambulantní pracovníci: 8h/denně, všední dny mezi 8-16 hod.
  • Při předem ohlášených akcích je pracovní doba upravena podle typu akce.
  • Porady pracoviště: 1x za týden, v pondělí.
  • Porady o klientech: 1x za týden.
  • Odborné porady: dle rozpisu odborných porad.
  • Supervize: 1x měsíčně.

Zpracovala: Mgr. Pavla Matyášová, ředitelka pobočky

Verejny-zavazek_ SAS-2023