Nadace České spořitelny uspořádala dne 19.5. on-line snídani na téma „Rovné šance ve vzdělávání“. Byly zde představeny výsledky studií Dana Prokopa, sociologa a zakladatele výzkumné organizace PAQ Research, člena expertní skupiny pro tvorbu Strategie vzdělávání 2030, jednoho z autorů studie o nerovnostech ve vzdělávání, která popisuje problémy, které jsou hlubší než samotná pandemie a o kterých víme už 20 let. Jde o to, že úspěch ve vzdělávání v Česku silně závisí na tom, ve kterém regionu se dítě narodí a jaké sociální postavení mají jeho rodiče. Dle zjištění této studie děti z chudšího prostředí v ČR zaostávají více než v některých postkomunistických zemích (Estonsko nebo Polsko). České školy se navíc svými výsledky i podmínkami mezi sebou obrovsky liší.

V rámci tohoto tématu byla představena také myšlenka včasné péče, která se zaměřuje na podporu a rozvoj dětí se speciálními vzdělávacími potřebami ve věkovém rozmezí od 3 let do zahájení povinné školní docházky.

Pokud Vás toto téma zajímá, tak celou diskuzi na toto téma můžete shlédnout zde  a zmíněnou studii na vzdělávání můžete dohledat zde.