Naše smysly jsou bránou k poznávání světa. Umožňují nám získávat informace o tom, co je blízko nás, co se nás dotýká, o věcech příjemných, ale i méně příjemných, či dokonce nebezpečných. Anglický filosof John Locke dokonce říká: „ Nic není v mysli, co neprošlo našimi smysly.“ Právě vnímání pomocí smyslů je základem našich zkušeností. Děti se učí novým věcem všemi prostředky, zrakem, sluchem, čichem, dotýkáním. Rozpoznávání různých materiálů, rozdíl mezi hebkostí peříčka a hrubostí suchého zipu, to vše je základem hry se stimulačními rukavicemi. Stejné páry rukavic tvoří vždy dvě různé strany z rozdílných materiálů. A že je vždy v páru malá a velká rukavice? To jsme se nespletli. Jedna je určená na ruku dospěláka, druhá na ruku dítěte. A společná hra může začít. Najdete tu správnou dvojici? Jakou rukavicí ti hladím záda? Co šimrá a co kouše? Mnoho zábavy přejí poradci rané péče.